20 December 2011

0
Komen

Nasi Kandar

Emmm...yumm.....yumm.... terliur gak bila sebut makanan ni.  Petang semalam aku dan suami baru pekena nasi kandar Royal di sebelah Istana Anak Bukit, Alor Setar.  Nasi Kandar Royal ni memang terkenal di sini.  Cawangan pun....jangan kiralah....merata-rata.

Apa dia nasi kandar???? haaaa.....tau makan aje...jom kita kaji dulu mai dari mana sebenaqnya nama ni!!!! Aku dah check dalam internet ni....kata mai dari Penang.

  • Hidangan nasi kukus yang ikut suka nak disaji tawar atau sedikit berperisa
  • Disajikan dengan macam-macam kari dan dalca....yumm...yummmm!
  • Disebut kandar sebab Zaman dulu...mamak2 di Penang menjual cara menjinjing...mengandaqlah tu!
 cuba tengok ni..........

apa macam.....tak terliur aku dibuatnya.  Aku sorang boleh habis sepinggan...heheheh

tapi awasssssss!!!!!! kalestrol memang tinggi.....so jangan makan selalu.  Sebulan sekali oklah.....
bukan apa.....mencegah penyakit itu kan lebih baik!!!

Anda tentu dah rasakan nasi kandar ni.....antara tempat yang takut aku nak masuk ialah Nasi Kandar Insaf di jalan Tuanku Abdul Rahman......sekali masuk memang insaffffff.......kalau ambil lauk ayam....sure atas RM 10.00.

Tapi aku cukup suka nasi kandar belah utara ni....terbaekkkkkkkk.  Kalau singgah Alor Setar....jangan lupa rasalah Nasi Kandar Royal.

No comments:

! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

FizGraphic Dot Com